Efter utförda tävlingar, träningar eller andra sammankomster ska avstädning och återställning av brukad yta ske. Var och en som nyttjar föreningens faciliteter ansvarar själv för att efter utförd aktivitet ombesörja iordningställande, städning och att skräp bortforslas från föreningen.
Det är enbart personer utsedda av styrelsen som får göra inköp åt föreningen.
Inköp ska först godkännas av styrelsen.
Gjorda inköp som ej har godkänts i förväg ersätts ej.
Stugfogden ansvarar för den dagliga driften i klubbstugan. Stugfogden har mandat från styrelsen att inhandla förbruknings- och städmaterial samt vid behov utföra inköp av läsk, kaffe, te och fika till verksamheten.
Nya medlemmar lämnar in medlemsansökan till styrelsen. Styrelsen tar upp och beslutar om godkännande av medlemskap på närmaste kommande styrelsemöte. Styrelsen meddelar den nya medlemmen beviljat medlemskap.
Nyckelansvarig är styrelsen.
Styrelsen har delegerat uppgiften som nyckelansvarig till stugfogden.
För att kunna få låna nyckel måste medlemmen ha varit aktiv i minst 6 månader och vara godkänd av styrelsen före lån av nyckel.
Nyckel till klubbstugan kan få lånas mot en depositionsavgift.
Nycklar utöver klubbstugenyckel ansöks separat av medlem till styrelsen.
Föreningen kan endast utfärda intyg för idrottsredskap som används i föreningens verksamhet. Inriktningen ska vara att främja aktiv tävlings- och träningsverksamhet. Medlem ska inneha skyttekort i aktuell gren. Medlem måste ha betalt medlemsavgifterna och ha varit aktiv medlem i minst sex månader. Aktivt deltagande innebär deltagande på tävlingar, träningar och minst två hela arbetsdagar. Medlem har skyldighet att påvisa sin aktivitet för styrelsen, till exempel i form av ifylld loggbok för utförda träningar, deltagande på tävlingar och arbetsdagar.